دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران .

دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران

وكالت يكي از اركان دادرسي منصفانه است

به گزارش ايران نشنال از مركز رسانه قوه قضاييه،  همايش نكوداشت پژوهش با حضور حجت الاسلام و المسلمين هادي رئيس پژوهشكده قوه قضاييه، حسن عبدليان رئيس مركز وكلا، كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمين مهدي هادي در همايش اظهار كرد: در امر دادرسي و ارتباط با دادگاه‌ها با اصول مختلفي همچون تساوي در مقابل دادگاه و اصول دادرسي مواجه هستيم.

رئيس پژوهشگاه قوه قضاييه ادامه داد: موضوع وكالت يكي از اركان دادرسي منصفانه است و جايگاه دادرسي منصفانه و وكيل در اسناد بالادستي وجود دارد.

ليست بهترين وكلاي تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل ايران نشنال جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس مكان وكالت خود در سايت ايران نشنال از اينجا اقدام بفرماييد.

وي با بيان اينكه نمي‌توان از دادرسي منصفانه صحبت كرد و نقش وكيل را ناديده گرفت، گفت: در قواعد و اصول حقوقي دسترسي به وكيل و تضمين دادرسي منصفانه از حق تبديل به اصل شده است.

حجت الاسلام والمسلمين هادي اظهار كرد: بنابر اصل ۱۶۷ قانون اساسي، قضات بايد حكم پرونده صادر كنند و مشابه اين اصل ماده ۳ آيين دادرسي مدني است كه بر مبناي آن براي صدور حكم مي‌توان به اصول حقوقي و منابع معتبر اسلامي مراجعه كرد.

وي ادامه داد: اگر وكيل از جايگاه علمي مباحثي كه در لايحه مي‌نويسد آگاه باشد وارد عدالت منصفانه شده، زيرا بسياري از موارد نيازمند كنكاش است و انسان با علم به اين موارد مي‌تواند ادعا كند كه در مسير احقاق حق قدم برداشته است.

در ادامه حسن عبدليان پور با اشاره به اهميت موضوع پژوهش و آموزش، گفت: در حوزه وكالت، كارشناسي و مشاوره بسياري از موارد از طريق پژوهش انجام مي‌شود و حقوق‌دانان مي‌توانند اقدامات موثري در اين حوزه انجام دهند.

ليست بهترين وكلاي تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل دابي جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس مكان وكالت خود در سايت دابي از اينجا اقدام بفرماييد.

رئيس مركز وكلا كارشناسان رسمي و مشاوران خانواده قوه قضاييه با تاكيد بر استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي پژوهش گفت: بايد از پژوهشگران برتر و پژوهش‌هاي حقوقي استقبال كنيم و اميدواريم در دوران توسعه مركز وكلا بتوانيم از پژوهش‌ها بهره‌مند شويم.

 


برچسب: وكالت،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۹:۱۹ توسط:دابي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :