دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران .

دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران

چهار هزار تعميرگاه خودرو در تهران فعاليت مي كنند

رئيس اتحاديه صنف تعميركاران مي‌گويد داشتن جواز كسب و نصب نرخ‌نامه در تعميرگاه‌ها اجباري است و اگر تعميركاري آن‌ها را نداشته باشد ۴۰۰ هزار تومان جريمه مي‌شود.

بخشي از زندگي روزمره‌اش با صداي پت‌پت موتور اتومبيل گره خورده است. كاپوت را بالا مي‌زند و مثل هر روز به صداي شديد موتور درحال احتضار ماشين گوش مي‌سپارد.

خسته از تعميرگاه و قطعه عوض كردن بي‌نتيجه با خودش فكر مي‌كند چقدر خوب مي‌شد اگر مي‌توانست ماشين مدل پايينش را بفروشد و نو بخرد. مگر چقدر مي‌تواند خرج كند و به نتيجه نرسد؟ چرا تعميركار كاربلدي پيدا نمي‌شود با يك نگاه بفهمد مشكل ماشين چيست و تعميرش كند؟ اين موقعيتي است كه هر صاحب ماشيني حداقل يكبار با آن درگير بوده است؛ برخورد با تعميركاراني كه بدون تشخيص درست، تنها قطعه جديد جايگزين مي‌كنند، دستمزد بي‌حساب و كتاب مي‌گيرند و مشتري را در جاده سرگردان مي‌كنند.

ليست بهترين تعميرگاه خودرو در تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل ايران نشنال جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس مكان تعميرگاه خودرو خود در سايت ايران نشنال با استفاده از بخش درج آگهي اقدام بفرماييد.

عليرضا نيك‌آئين رئيس اتحاديه صنف تعميركاران مي‌گويد: «در تهران پنج هزار تعميرگاه خودرو‌ي مجوزدار و چهار هزار تعميرگاه بدون مجوز فعال هستند.» رقم بالايي كه نشان مي‌دهد چقدر امكان دارد هر صاحب ماشيني به تور يكي از اين چهار هزار تعميرگاه بي‌مجوز بخورد و با دست و جيب خالي برگردد. نيك‌آئين معتقد است هر فرد همان‌طور كه براي رفتن به دندانپزشكي وسواس به خرج مي‌دهد بايد براي رفتن به تعميرگاه هم با پرس و جو، مكان درست را انتخاب كند. اما بايد اين را هم در نظر گرفت كه زندگي در تهران شلوغ هميشه اين امكان را به مردم نمي‌دهد كه سر حوصله انتخاب كنند؛ در كنار اين‌ها مشكلات پيچيده بعضي ماشين‌ها و نياز فوري به تعمير، گاهي باعث مي‌شود گذر آدم به اولين و در دسترس‌ترين تعميرگاه برسد.

بهمن يكي از افرادي است كه بتازگي خودروي مدل پاييني خريده است كه به‌قول خودش سرخرجش باز شده و هر روز يك جاي كارش مي‌لنگد. او را كمي آن طرف‌تر از تعميرگاهي كه اطرافش و حتي در پياده‌رو پر از ماشين است مي‌بينم كه گوشه‌اي روي سكو نشسته و با موبايل بازي مي‌كند. نگاهي به داخل تعميرگاه مي‌اندازم كه تنها نقطه سفيدش جواز كسبي است كه به ديوار آويزان شده است. بهمن از مكافاتي مي‌گويد كه با خريد اين ماشين به زندگي‌اش افتاده است: «ماشين را خريدم عصاي دستم شود و با آن كار كنم، اما هر ماه بخشي از درآمدم براي تعمير مي‌رود.»

ليست بهترين تعميرگاه خودرو در تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل دابي جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس مكان تعميرگاه خودرو خود در سايت دابي با استفاده از بخش درج آگهي اقدام بفرماييد.

او تعريف مي‌كند كه آمپر ماشين بالا مي‌رود و زود به زود جوش مي‌آورد، اما تا الان دو تعميرگاه رفته و هر بار چند قطعه را تعويض كردند، اما بي‌نتيجه: «چند بار در جاده تهران به دماوند در سينه‌كش جاده ماشين جوش آورده و باعث ترافيك شدم، واقعاً ديگر خسته شدم. آدرس اين تعميرگاه را يكي از دوستان به من داد. بعد هم خدا نكند بفهمند چيزي از ماشين سر درنمي آوري آن وقت حسابي اذيت مي‌شوي. من هم ياد گرفته‌ام ديگر اداي بلد‌ها را دربياورم.» مي‌خندد و سرش را پايين مي‌اندازد تا به بازي ادامه بدهد.

براي نيك‌آئين داستان آدم‌هايي را تعريف مي‌كنم كه از اين تعميرگاه به آن تعميرگاه سرگردانند و مي‌پرسم چرا تعميرگاه‌ها در تهران رتبه‌بندي ندارند تا خيال مشتري هم راحت باشد؟ مي‌گويد: «رتبه‌بندي به ابزار خاص نياز دارد و آن ابزار در كشور ما نيست مثل دياگ خاص و ابزار مخصوص انواع خودرو كه با يكديگر متفاوت است. ما در تعميرگاه‌ها فقط ابزار اوليه داريم. در واقع رتبه‌بندي به يك استاندارد نياز دارد چه از لحاظ متراژ، چه ابزار مخصوص و چه از نظر آموزش‌ها، اما در جايي كه اصلاً خودروساز‌ها ميلي به آموزش مكانيك‌ها ندارند اين وضعيت پيش مي‌آيد.»

 


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۶:۳۰ توسط:دابي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :