دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران .

دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران

افزايش ميزان خريد مردم از سمساري هاي آنلاين تهران

 

در شرايط فعلي بيشتر افراد جامعه فقط در حد خريد مايحتاج ضروري امكان خريد دارند. به گزارش گروه اقتصادي خبرگزاري دانشجو، گراني‌هاي يك سال اخير، سبد خريد بيشتر مردم را نسبت به سال‌هاي قبل دگرگون كرده است. در سال‌هاي قبل، مردم قدرت خريد بالاتري داشتند و علاوه بر كالا‌هاي اساسي و مواد غذايي، بخشي از درآمد خود را صرف تهيه كالا‌هاي مصرفي همچون پوشاك، لوازم خانگي و لوازم بهداشتي مي‌كردند؛ اما در شرايط فعلي بيشتر افراد جامعه فقط در حد خريد مايحتاج ضروري امكان خريد دارند.

به همين دليل بسياري از بازار‌ها همچون لوازم خانگي، لوازم بهداشتي و پوشاك نسبت به سال‌هاي قبل، دچار ركود شده‌اند. تداوم وضعيت ركود فعلي موجب نگراني بازاريان، خالي شدن بسياري از مغازه‌ها و پاساژها، كاهش حجم مبادلات تجاري و بي‌انگيزگي شغلي برخي صنف‌ها همچون لوازم خانگي، پارچه، طلافروشان، رستوران‌ها و... شده است. اميرخسرو فخريان، رئيس اتحاديه فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي كشور هم اخيرا خبر داده با توجه به مشكلات اقتصادي، اغلب مردم خريد كالا‌هاي غيرضروري را حذف كرده‌اند و بيشتر اقدام به خريد كالا‌هاي اساسي مي‌كنند كه براين اساس سهم خريد كالا‌هاي اساسي در فروشگاه‌هاي زنجيره‌اي از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزايش يافته است.

ليست بهترين سمساري هاي تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل ايران نشنال جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس مكان سمساري خود در سايت ايران نشنال از درج آگهي اقدام بفرماييد.

به گفته فعالان صنف لوازم برقي، به علت گراني لوازم خانگي، بسياري از افراد جامعه از خير خريد لوازم خانگي نو گذشته‌اند. از سوي ديگر، سمساري‌ها از هجوم مردم براي خريد لوازم خانگي دست‌دوم خبر مي‌دهند.

هومن حيدرآقا، نايب‌رئيس اتحاديه صنف سمساران در خصوص بازار فروش سمسار‌ها گفت:، چون قدرت خريد مردم بسيار كاهش‌يافته و از طرف ديگر واردات لوازم برقي كاهش‌يافته و محصولات داخلي گران شده است بيشتر مردم به سمساري‌ها براي تهيه وسايل برقي هجوم مي‌آورند، اما در ساير بخش‌ها، چون قيمت كالا‌هاي دست‌دوم افزايش يافته، در زمينه فروش با افزايش كمتري روبه‌رو بوده‌ايم.

دكتر حبيب‌ا... انصاري، دبيركل انجمن صنايع لوازم خانگي ايران هم گفت: ركود توليد در شش‌ماهه ابتدايي سال گذشته و افزايش بي‌رويه قيمت‌ها در سال ۹۷ باعث شد قدرت خريد مردم بسيار كاهش يابد و به دليل كمبود تقاضا كاهش توليد اتفاق بيفتد. انصاري با اشاره به اين‌كه بازار از عرضه و تقاضا تشكيل مي‌شود، ادامه داد: زماني هم كه توليد و عرضه از سر گرفته شد قدرت خريد مردم آن‌قدر پايين آمده بود كه برخي عرضه‌كنندگان محصولات با كمتر از يك درصد سود كار كرده يا در نقطه سر به سر محصولات شان را عرضه مي‌كنند تا سرمايه در گردش كافي در اختيار داشته باشند. كسادي بازار مبلمان

مبلمان، ديگر كالايي است كه در شرايط اقتصادي فعلي با كاهش شديد تقاضا مواجه شده است. عبدالحسين عباسي، رئيس اتحاديه درودگران و مبل‌سازان از كسادي بازار مبلمان خبر داد و افزود: اين صنعت به علت كمبود مواد اوليه در وضع مناسبي قرار ندارد و گردش مالي افراد فعال در اين صنف به كمترين ميزان ممكن رسيده است.

وي سهم بازار مبل را در ميزان اشتغال‌زايي كل كشور ۵/۸ درصد اعلام كرد و گفت: به علت كاهش قدرت خريد مردم و كمبود نقدينگي كسبه و توليدكنندگان، قيمت‌ها ثابت مانده است. نقره به‌ جاي طلا

با افزايش چند برابري قيمت طلا در دو سال اخير، بسياري از افراد كه به مناسبت‌هاي مختلف مجبور به تهيه طلا و جواهر بودند، اين روز‌ها مجبورند به خريد نقره اكتفا كنند. با گراني و كساد شدن بازار طلا و سكه، اقبال عمومي نسبت به خريد زيورآلات نقره افزايش يافته و معامله در اين حوزه از طلا سبقت‌گرفته و موجب شده است نقره‌سازان بازار طلا را به دست گيرند.

گفته مي‌شود از ابتداي امسال به دليل تداوم ركود در بازار سكه و طلا، بسياري از طلافروشان در شهر‌هاي مختلف كشور جواز كسب خود را باطل كردند.

ليست بهترين سمساري هاي تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل دابي جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس مكان سمساري خود در سايت دابي از بخش درج آگهي اقدام بفرماييد.

آيت محمد ولي، رييس اتحاديه طلا و جواهر تهران تاكيد كرد: به طور ميانگين مردم براي خريد در صنوف ديگر ۳۰ درصد قدرت خريدشان را از دست دادند، اما در بازار طلا بيش از ۷۰ درصد قدرت خريد مردم از دست رفته است.

محمد، ولي با بيان اين كه قدرت تصميم گيري در سال گذشته وجود نداشت تصريح كرد: سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ بيش از ۷۵ درصد كاهش فروش اتفاق افتاد و همه اين موارد به دليل كاهش قدرت خريد مردم بود. در بهار امسال نسبت به بهار سال گذشته نيز كاهش قدرت خريد حدود ۷۰ درصدي را شاهد هستيم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۸:۴۵ توسط:دابي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :