دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران .

دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران

نكات بهداشتي هنگام مراجعه به آرايشگاه ها

سهيلا رستمي  با اشاره به بازگشايي آرايشگاه‌هاي مردانه و زنانه، در خصوص نكات بهداشتي الزامي از سوي مردم هنگام به مراجعه به آرايشگاه، گفت: در وهله اول توصيه مي‌شود تا حد امكان مردم در روز‌هاي شيوع بيماري كرونا از رفتن به آرايشگاه خودداري كنند.

ليست بهترين آرايشگاه هاي زنانه در تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل ايران نشنال جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس آرايشگاه زنانه خود در سايت ايران نشنال با استفاده از بخش درج آگهي اقدام بفرماييد.

او افزود: بسياري از كار‌هاي پيرايش و آرايش ضروري را افراد مي‌توانند در منزل انجام داده و انجام كار‌هايي مانند تتو و كاشت ناخن و مژه را هم به روز‌هاي پس از كرونا موكول كنند.

اوگفت: در صورت مراجعه ضروري به آرايشگاه توصيه مي‌شود افراد حتما وسايل شخصي مانند حوله، پيش بند، قيچي، شانه و حتي در صورت امكان، مردان ماشين اصلاح را هم همراه داشته باشند.

رستمي از همه افراد خواست تا از قبل بصورت تلفني يا اينترنتي از آرايشگاه وقت كرده و سعي كنند ساعاتي كه محيط آرايشگاه خلوت است، مراجعه داشته باشند.

اين كارشناس بهداشت محيط در ادامه با بيان اينكه فعاليت آرايشگاه‌هاي مردانه و زنانه منوط به ثبت نام صاحبان اين اماكن در سامانه www.salamat.gov.ir است، گفت: با ثبت نام در اين سامانه كدرهگيري صادر شده و همراه با اين كُد الزامات بهداشتي اين صنوف هم تشريح مي‌شود كه صاحبان آرايشگاه‌ها ملزم به رعايت آن هستند.

او افزود: بر اساس اين الزامات تمامي آرايشگاه‌هاي مردانه و زنانه بايد رعايت فاصله بين پرسنل خود را رعايت كنند و ميز و صندلي‌ها را طوري بچينند كه حداكثر فاصله بين پرسنل آرايشگاه رعايت شود.

رستمي استفاده از ماسك و دستكش را براي تمام كاركنان آرايشگاه‌ها الزامي دانست و افزود: استفاده از شيلد حفاظتي هم براي كاركنان آرايشگاه‌ها الزامي است.

او بر استفاده از وسايل يكبار مصرف حوله و پيش بند در آرايشگاه‌ها تاكيد كرد وافزود: ساير لوازم مانند قيچي و ماشين اصلاح بايد بصورت كامل و مرتب گندزدايي شوند.

ليست بهترين آرايشگاه هاي زنانه در تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل دابي جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس آرايشگاه زنانه خود در سايت دابي با استفاده از بخش درج آگهي اقدام بفرماييد.

رستمي بيان كرد: صاحبان آرايشگاه‌ها بايد در بحث نوبت دهي طوري برنامه ريزي داشته باشند كه حداقل مشتري در محل آرايشگاه حضور داشته باشد و رعايت فاصله بين مشتريان را نيز بايد لحاظ كنند.

او افزود: علاوه بر اين‌ها ضدعفوني كردن تمام سطوح و بويژه صندلي مشترك مشتريان بايد بصورت مرتب انجام شود.

اين كارشناس بهداشت محيط از صاحبان آرايشگاه‌ها خواست تا از پذيرش مشتريان مشكوك و داراي علامت سرفه، تب و تنگي نفس خودداري كنند و تاكيد كرد: همچنين پرسنل مشكوك هم بايد از كار در آرايشگاه تا مدتي معاف شده و تنها با ارائه گواهي سلامت از پزشك به محل كار مراجعه كنند.

اين مسئول از مسئولين آرايشگاه‌ها خواست تا قبل و بعد از انجام كار هر مشتري حتما دست‌ها را با آب و صابون به مدت ۲۰ ثانيه شسته و يا از موادضدعفوني كننده دست بر پايه الكل استفاده كنند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۳۵:۱۶ توسط:دابي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :