دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران .

دابي مرجع كليه اصناف ايران به ويژه اصناف تهران

بهترين مراكز خريد و فروش كامپيوتر در تهران كدامند؟

 

با ايران نشنال همراه باشيد تا به بررسي بهترين مراكز خريد و فروش كامپيوتر در تهران بپردازيم.

اكنون شركت‌ها و نشان‌هاي تجاري بسيار متفاوتي براي خريد رايانه وجود دارد و در صورتي كه ندانيد قصد خريد چه سيستمي را داريد ممكن است پس از خريد دستگاه از داشتن آن پشيمان شويد. در ادامه اين گزارش راهنمايي‌هاي مفيدي در خصوص خريد رايانه بيان مي‌كنيم.

به گزارش ايران نشنال؛ اولين و شايد مهم‌ترين مسئله زماني كه به دنبال خريد رايانه هستيد مشخص كردن هدف استفاده است.

يعني بايد بدانيد دقيقاً چه استفاده‌هايي از رايانه مي‌كنيد و به چه منظور قصد خريد اين دستگاه را داريد. بدون شك رايانه‌اي كه مورد استفاده يك دانشجو يا دانش‌آموز است امكانات و ويژگي‌هاي متفاوتي نسبت به سيستم قابل استفاده براي يك مهندس گرافيك دارد.

ليست بهترين مراكز خريد و فروش كامپيوتر در تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل ايران نشنال جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس مكان خريد و فروش كامپيوتر خود در سايت ايران نشنال با استفاده از بخش درج آگهي اقدام بفرماييد.

 

معمولا رايانه‌هاي خانگي صرفاً براي جستجو در اينترنت و انجام فعاليت‌هاي روزمره نظير استفاده از نرم‌افزار آفيس و بازي كردن كاربرد دارند. البته بازي‌هاي قابل اجرا در رايانه‌هاي خانگي نسبت به گيم‌هايي كه در سيستم‌هاي مخصوص بازي نصب مي‌شوند از لحاظ كيفيت تفاوت زيادي دارند. پس از مشخص كردن هدف از خريد رايانه به راحتي مي‌توانيد سخت‌افزار‌هاي مورد نياز براي سيستم خود را به طور مجزا خريداري كرده و يا با مراجعه به مراكز خريد و فروش رايانه سيستمي را به طور كامل يا اصطلاحاً اسمبل شده تهيه كنيد.

بررسي بودجه خريد

زماني كه كاربرد رايانه مشخص شد بايد بودجه خريد مورد نياز براي آن سيستم را بررسي كرده و تصميم خود براي خريد رايانه را قطعي كنيم. متأسفانه در ماه‌هاي اخير قيمت سخت‌افزار‌هاي رايانه‌اي به شدت افزايش يافته و همين موضوع سبب شده اكنون خريدن رايانه نياز به هزينه بيشتري نسبت به گذشته داشته باشد.

 

بررسي‌ها نشان مي‌دهد حداقل هزينه لازم براي خريد رايانه در پاييز ۹۹ برابر با ۱۲ ميليون تومان است. چنين سيستمي با داشتن امكاناتي نظير پردازنده Corei ۳ و رم ۸ گيگابايت صرفاً براي استفاده‌هاي روزمره خانگي مناسب است و نمي‌توان در آن بازي‌هاي نيازمند گرافيك و پردازنده قوي را نصب كرد. براي خريد رايانه خانگي تعدادي از سخت‌افزار‌ها از بقيه اهميت بيشتري دارند كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

رم

رم يا رام قسمتي از رايانه براي برقراري ارتباط بين مادربرد و هسته است. اين قطعه نوعي حافظه موقت نيز محسوب شده و بسياري از اطلاعات پيش از قرارگيري در حافظه دائمي يا هارد در رم ثبت مي‌شود و به همين علت است كه معمولاً سيستم‌هايي با رم ضعيف‌تر سرعت كمتري دارند و گاهي دچار اختلال مي‌گردند. اكنون رم‌هاي اس‌اس‌دي (SSD) از جمله بهترين مدل‌هاي رم موجود در بازار هستند.

هارد

اگر از آن دسته از كاربران هستيد كه اطلاعات نيازي را در رايانه خود ذخيره مي‌كنيد بايد هنگام خريد رايانه به ظرفيت هارد آن توجه زيادي كنيد. اكنون انواع هارد با ظرفيت‌هاي متفاوت از ۶۴ گيگابايت تا ۱ ترابايت و حتي بيشتر در بازار موجود است و مي‌توان به راحتي اين قطعه را خريداري و به رايانه متصل كرد. هارد با ظرفيت بالاتر الزاماً مخصوص سيستم‌هاي گيمينگ يا طراحي نيست و همه انواع هارد به هر سيستمي قابل اتصال است.

مادربورد

ليست بهترين مراكز خريد و فروش كامپيوتر در تهران را در سايت مرجع اصناف معرفي مشاغل دابي جستجو كنيد. جهت ثبت اطلاعات تماس و آدرس مكان خريد و فروش كامپيوتر خود در سايت دابي با استفاده از بخش درج آگهي اقدام بفرماييد.

 

مادربورد قطعه‌اي از رايانه است كه در واقع عملكرد همه قسمت‌ها به آن بستگي دارد. اين قطعه ارتباط بين سخت‌افزار‌هاي مختلف با يكديگر را برقرار كرده و درگاه‌هايي براي اتصال قطعاتي مانند هارد، رم، كارت گرافيك روي آن تعبيه شده است. مادربورد انواع مختلفي دارد كه باتوجه به كارايي مورد انتظار از رايانه خدمات مناسب را ارائه مي‌دهد. در رايانه‌هاي خانگي معمولاً كارت گرافيك مجزا به مادربورد وصل نمي‌شود و همان گرافيك موجود روي مادربورد نياز‌هاي رايانه را رفع مي‌كند. البته قطعه مهم ديگري نيز روي مادربورد وجود دارد كه همان پردازنده است.

پردازنده

آخرين قطعه‌اي كه مي‌خواهيم در اين گزارش به آن بپردازيم پردازنده است. پردازنده تراشه‌اي كوچك است كه معمولاً در مركز مادربورد نصب شده و به منزله مغز دستگاه شناخته مي‌شود. تمامي فرايند‌هاي رايانه در اين تراشه برنامه‌ريزي شده و دستور اجراي آن براي قسمت‌هاي مختلف صادر مي‌شود. در حال حاضر شركت‌هاي اينتل، آي‌بي‌ام (IBM) و كوالكام پردازنده‌هاي بسيار قدرتمندي را توليد مي‌كنند. در ميان اين نام‌ها تراشه‌هاي شركت آي‌بي‌ام كه با نام Corei در بازار به فروش مي‌رسند از محبوبيت و كارايي زيادي در انواع سيستم‌هاي رايانه‌اي برخوردار هستند. در رايانه‌هاي خانگي پردازنده corei ۳ و corei ۵ قادر به هماهنگ‌سازي تمامي فعاليت‌هاي دستگاه هستند و عملكرد مطلوبي را ارائه مي‌دهند.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۶:۲۵ توسط:دابي موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :